Aby skonfigurować dowolne narzędzie do prowadzenia rozmów przez internet (np. komunikator na PC, aplikacja na telefon komórkowy, telefon IP, bramka VoIP), musisz mieć aktywne konto sip, którego parametry wpiszesz w ustawieniach konfiguracyjnych aplikacji lub urządzenia.
Podczas konfiguracji musisz podać nazwę konta sip, hasło konta sip i adres serwera (w otoRoaming: 213.218.117.66).
Wpisanie adresu serwera sip jest potrzebne, aby Twoje narządzie do prowadzenia rozmów wiedziało, z którym serwerem telekomunikacyjnym ma się łączyć, aby umożliwić Ci dzwonienie i odbieranie połączeń. Nazwa konta sip i hasło służy do tego, aby serwer telekomunikacyjny mógł właściwie zidentyfikować użytkownika usługi.
Zwróć uwagę, że nazwa konta sip to nie jest to samo co identyfikator do panelu klienta. To są 2 różne parametry. Nazwa konta sip zawsze powstaje poprzez dodanie do identyfikatora kolejnych liczb. Na przykład - jeśli identyfikator do panelu to jankowalski, to kolejne tworzone konta sip będą miały nazwy jankowalski001, jankowalski002 itd.
Tuż po rejestracji usługi, hasła do panelu klienta oraz do konta sip były identyczne, ale jeśli zmieniałeś jedno z tych dwóch haseł, drugie pozostało bez zmian.
Aby sprawdzić nazwę i hasło konta sip:
Jeśli od ostatniej zmiany hasła konta sip minęło więcej niż 14 dni, ze względów bezpieczeństwa będzie ono ZAKODOWANE i nie będzie można go odczytać. Jeśli go nie zapisałeś, możesz ustawić nowe hasło konta sip.